13.03.2012

ENFES OLAN ZEBRA KEKİM

Herkese kocamannnn bir merhaba demek istiyorum ilk önce..
Sınav bitti ben rahata kavuştum sonunda.
Sonuçta Rabbimin izniyle güzek gelicek inşallah ozaman benden mutlusu yok işte..=)
Sınavım bittiğine göre evde keyif yapabilirim artıkın..=)
Bugünde nezamandır yapmak istediğim kekimi yaptım missss gibi oldu..
Sizide davet ediyorum canlarım gelin hadi hep birlikte yiyelim afiyetle..^_^

Zebra Kekimizin tarifide şöyledir fıstıklar,

MALZEMELER
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
3 yumurta
3 yemek kaşığı kakou
1 paket kabartma tozu ve vanilya


YAPILIŞI
-Yumurta ve şekeri beyazlayana kadar iyice çırpıyoruz.
-Daha sonra karışımın içine sütü, unu, sıvı yağını,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek yeniden çırpıyoruz.
-Oluşan kek karışımın yarısını başka bir kapa ayırıyoruz.
-Diğer kalan yarısına da kokuoyu ekleyip yeniden çırpıyoruz.
-Çırpma işlemi bittikten sonra,
 yağlanmış tepsimizin yada borcamımızın tam ortasına karışımdan sıra ile 
kepçe yardımıyla döküyoruz.
-Karışımı döktükçe yayılmaya başlayacaktır zaten.


-Dökme işlemi bittikten sonra kürdan yardımıyla dıştan içe doğru şekiller çizelim.


-Ve son olarakta önceden ısıtılmış 160 derecelik fırınımıza kekimizi atalım.=)
Pişen kekimizide afiyetle dostlarımızla yiyelim..=)


40 yorum:

  1. Aman Yarabbiiii :)) Enfes-ül Şahane :D Ben bu tarifteki süt yerine su koyup sırf sade olarak yapıyorum. Sulu kek diye kaldı ismi. Annem sade sevdiği için genelde ona yapıyorum. Ki aslında Zebra Kek'ti yani aslı. Ben sade keke çevirince öyle oldu. Bu arada inşallah hayırlısıyla güzel sonuç gelir :)
    Madem sen gelin yiyelim dedin, o tabaktaki 1 dilim senin olsun. Gerisini bana ver :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iltifaın için çok tesekkur ederım canım cok ıncesin=)
      sen yeterki iste ben hepsini veririm sana;)

      Sil
  2. harikaaa olmuş görüntüsü cok hoş eminim tadıda cok güzel olmuştur canım afiyet olsun öpüyorum KBR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kübram canım çok tesekkur ederım canım yapmaya çalıştım bıseyler ıste begenmenıze sevındım.
      inşallah ilerde kendı evimde seni misafir ederimde muhabbet eşliğinde çayımızı ve kekımızı yerız;)

      Sil
  3. Vayy vayyy harika gözüken bir kek olmus bu..
    Özellikle sekli hosuma gitti.
    Birde bloguna her gelmemde kalpler cogaliyor;)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begenmene sevindim kelebegım sende mutlaka denemelısın..
      seviyorum kalpli olan herseyı=)

      Sil
  4. hmmm ellerine sağlık,çok güzel görünüyor...
    bu arada şu baykuşla,yukarı ok gösteren köpeciği nasıl yaptın bi sakıncası yoksa sorabilir miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım canım..
      baykuşu: blogumun sağ ust kosesındekı sıyah yazıya tıkla orda kategori kısmı var orda bırsuru seyler var ıstedıgını koyabılırsın bloguna.
      yukarı okunuda:googl a sitene yukarı kodu ekle de cıkıyor canım.

      Sil
  5. yerimm ben bu keki!!
    yerimmm yerimm:)))
    ellerine sağlık balımm:)
    miss miss..
    sen birde yemek bloğu açmalısınn gülüşümm..
    sende bu cevher varr,gördümm benn;)
    muhabbetle.
    öpüldün kii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy cok mutlu oldum ablammm yaaa senden bunları duymak benı cok onure ettı senden öğrenecegım cok sey var bılıyorsun cok tesekkur ederım ama galıba onun ıcın daha cok erken belkı evlenınce=)

      Sil
  6. Sahaneee gozukuyor tatlim
    Masallaahh ilk
    Firsatta deneyeyim bende insallah :) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  7. Canım Ellerine sağlık harika gözüküyor denemeliyim bende :) sunumu çok hoş olucağından eminim tadıda kesin enfestir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keesın dene canım emınım tadınıda cok seveceksın.

      Sil
  8. ayyy hemen de yapasım geldi yaa nasıl canım çektii :) ellerine sağlık güzel ablam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalkk kalkkk yap hmen canın cektıyse=) sağol tatlım benım.

      Sil
  9. seni alan yasadi kuzum ;) vallaha super gorunuyor ellerine saglik :)) tarif icin tesekkurler insallah denemek nasip olur ;) pek beceremem ama dur bakalim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşadı dıme=))) senmı beceremıceksın vallahı gulerım ben bu lafa sende kımbılır ne maharetler varda bız bılmıorus=)

      Sil
  10. face den de söylediğim gibi benim yerime de yiyin çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  11. canım benim ellerine sağlık çok güzel görünüyor...
    bende bir dilim istiyorum :)))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. çok güel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. süper görünüyor gerçekten:) ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. Canım benim..çok güzel olmuş..bende yapıyorum bunu ama kürdan çekip şekillendirme fikrini hiç düşünememiştim..yaparsam paylaşırım..çok güzel canım afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FISTIGIM COK TESEKKUR EDERIM.KURDANLI DAHA HOŞ DURMUS DEGILMI=)

      Sil
  15. afiyet olsun ebru sanatı gibi işlemişsiniz keki maşallah:)

    YanıtlaSil
  16. wuuu sanat eseri gibi olmuş:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. vayyyyy...bir arkadaşta görmüştük bu keki içine b kakaoyu nasıl koyduki diye bayağı yorumda bulunmuştuk... demek böyleymiş. tuttum bu işi mutalaka dneyeceğim...elinize sağlık

    bloğuma beklerim.bazı sıkıntılar yaşadım.hacker yuzunden 137 izleyicim gitmiş durumda desteğin önemli:((

    YanıtlaSil
  18. maşallah kızımızda çok becerikli:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EHH İŞTE BİRAZCIKKK ...=)))
      EMINIM SENDE OYLESINDIR CANIM;)

      Sil
  19. bidenem kekini deniyecem şimdi:) inş senın gibi güzel olur.püf noktası varmı acap.çok güzeldi yaawww

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen yaparsında olmazmı balım..=)
      valla püf noktası yok postta yazan canım okadar..=)

      Sil

YORUM YAZAN PARMAKÇIKLARINIZA SAĞLIK..=)