15.11.2011

KAHVE FİNCANINDA PİŞEN ISLAK KEKİM

Enfessss oldu arkadaşlar buyurmaz mısınız beraber yiyelim afiyetle..=)
Facede gezinirken tesadüf rastladım bu ilginç keke..Yapılışı çok basit, tadı ve görüntüsü ise mükemmel oldu..
Hemen paylaşıyorum yapılışını..


MALZEMELER
-1 Yumurta
- 1,5 Çay bardağı şeker
-2 Çay bardağı un
-1 Çay bardağı süt
-2 Yemek kaşığı kakou
-1 Paket vanilya
-1 Paket kabartma tozu

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri derince bir kapta mikserle iyice çırpıyoruz..Daha sonra içine kalan malzemeleri koyup tekrardan çırpıyoruz.

6-7 tane kahve fincanının içini sıvı yağ ile iyice yağladıktan sonra karışımı fincanların yarısına gelecek şekilde içine döküyoruz.
Daha sonra fincanları , içi ılık su dolu tenceremizin içine yerleştiriyoruz.Su fincanların yarısına kadar gelecek.(ben su ısıtıcısıyla suyu biraz ılıştırdım tencerenin içine döktüm.İsteyen ocakta ılıştırıp fincanları soradan dizebilir içine.)

Daha sonra tencerenin kapağı olmaksızın, orta gözde, yüksek ateşte suyumuzu kaynatıyoruz..Suyumuz kaynadıktan sonra tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte 20-25 dakika pişiriyoruz kekimizi, ağzını hiç açmadan.

Görüldüğü üzere böyle puff puff kabarıyor kekimiz..Derin bir tencere kullanılırsa daha iyi olur çünkü kek kabarınca kapak onu engelliyor bu yüzden fazla kabarmıyor.
Kaynadıktan sonra ocağın altını kapatıyoruz ve 10-15 dakikada dinlenmeye bırakıyoruz.
Dinlendikten sonra fincanlarımızı tencereden çıkarıp soğuması için bir müddet bekletiyoruz..

Soğuduktan sonra keklerimizi fincanlarından çıkarıp isteğe göre süsleyip servis ediyoruz..Afiyet bal şeker olsun diyor ve haammm yapıyoruz..=)


Bu tarifi denedim çok güzel oldu bidaha ki seferede bir blog arkadaşımda gördüğüm uğur böcekli aparatifleri deneyeceğim oda çok şirin görünüyordu yemeye kıyılmayan cinsten..
Herkese hayırlı akşamlar..

33 yorum:

  1. Ben de gördüm ama olur mu ki diye düşündüğümden yapmamıştım şimdi kesin yaparım ellerine sağlık enfes görünüyor kocaman öptüm

    YanıtlaSil
  2. hmmm enfes görünüyor ve gerçekten yapılışı kolaymış tarifini not aldım denicem mutlaka tşkler paylaşım icin

    YanıtlaSil
  3. çook güzel görünüyor.... hemen denemeliyim.. benim gibi çikolata ve kakao sevenler için biçilmiş kaftan...

    YanıtlaSil
  4. mmmmm harika görünüyor canım ellerine sağlık, afiyet şeker olsun. ee çağırdın buyur dedin geldim hadi alayım kekimi :)

    YanıtlaSil
  5. waav ilk kez görüyorum fincan ve tencerede bu şekilde pişmesi çok ilginç

    http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Bunu ikinci görüsüm ve denemeyi cok istiyorum aslinda. Sunumuda güzel oluyor hem. Eline saglik.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Harika görünüyor! Fırın bozulduğunda da imdada yetişebilecek süper bir tarif. Cok cok tesekkurlerr :)

    YanıtlaSil
  9. ayy nasıl severim ıslak keki..tencerede hiç denemedim ama,deneyince yazarı bakalım,sağol tatlım..

    YanıtlaSil
  10. aaa çok şaşırdım ocakta pişen kek çokta hoşuma gitti.ben mutfağa geçiyorum.bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
  11. Ayy harika olmuş yaa,bu keki merak ediyodum sizinki çok güzel kabarmış,hemen denicem ben bunu :)

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık ne güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  13. Aaaa ,çok basit ve çok güzel görünüyor,mutlaka deneyeceğim,sağol paylaşımların için.

    YanıtlaSil
  14. sihirli kokosh: Canım bende biran duraksadım ama dayanamadım kalktım yaptım dene dene mutlaka enfes oluyor..:)

    ben deniz: canım ben teşekkür ederim güzel yorumun için..

    emine öztürk: beni de zaten çilolata aşkım durduramadı kalktım yaptm hemen:)

    sonsuz dekorasyon: gercekten banada çok ilginc geldi ama çok pratıkmıs gercekten..

    kelebek gibi: sağol tatlım tesekkur ederım.böyle degısık seylerı sevıyorum.

    benim dünyam: istediğin kekk olsun balım sen gel yeterkii;)

    haticin pepelası: sağol tatlım bidahakine sende gel beraber olsun..:)

    rüzgara doğru: canım rica ederim..

    pastagüvercini: dene canım mutlaka emınım bunuda seveceksın.

    fatma: bende ilk görünce aynı şeyleri yapmıştım:D

    fatma: kapağı açmazsanız emınım sızınkıde kabaracaktır deneyın tabi..

    ülkü: tesekkur ederım canım..

    otuzundan sonra: yap tabi tatlım begenecegınden emınım.

    YanıtlaSil
  15. çok değişik hemen denemeliyim çok güze duruyor ellerine sağlık:)k

    YanıtlaSil
  16. çok hoş! ben de deneyeceğim inşallah. eline sağlık

    YanıtlaSil
  17. hımmmmm çok farklı ve kolay görünüyor gerçekten denemek lazım.. bahsettiğin uğurböcüklü şeyden ben de yapmıştım, yakında yazarım bloğa..

    YanıtlaSil
  18. Ooooo harika görünüyor.Ellerine sağlık canım.Kesinlikle denemek istiyorum.Fırın yakmaktansa daha pratik görünüyor..

    YanıtlaSil
  19. hımmm harika görünüyo...bi ara benim fix menümdeydi bu da:))abartıyodum hatta tek seferde 20-25 tane yapıyodum üzerlerine de çikolata sos dökünce harika oluyo bide krem şantiyle minik benekler yapıyorum:)) ellerine sağlık canımm

    YanıtlaSil
  20. bedia: sağol tatlım emınım senınkılerde güzel olacaktır.

    nnn: sağol tatlım tavsıyemdır dene..

    dilekçe: ondan bende kesin yapıcam..sende post yaz bakalım farklı bısıler olckmı

    merynin günlüğü: evet canım valla pratık fırınla ugrasmak zor..

    eymen paşam: çikolata soslu bende denicem kesin bidahakine bakalım belkım senınkı gıbı krem santıde koyarım tatlım güzel fikirmiş..

    YanıtlaSil
  21. ne kadar pratik bir fikir bayıldım resmen:) çok enfes görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
  22. pembe gönlüm sende: bende ilk görünce çok şaşırmıştım canım..teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  23. ben de sevgili defnecimden gördüm de denedim bu tarifi.enfes oldu.Yani bnm gb bi beceriksiz bile yaptı:)çünkü gayet basit

    YanıtlaSil
  24. undenied: afıyet olsn ozaman canm..

    YanıtlaSil
  25. canım tarifini almaya geldim fakat kopyalayamnıyorum bana mail olarak resim ve tarifini gönderrisen bu güzel lezzeti kaçırmayıp etkinlik için yayınlamak istiyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
  26. tarifinn etkinlik için yayında katılımın için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. ÖZLEM: RİCA EDERİM CANIM UMARIM BEĞENILIR..

    YanıtlaSil
  28. Suanda bu keki yapiyorum ;) insallah güzel olur :)

    YanıtlaSil
  29. kelebek gibi: sen yaparsında güzel olmazmı canım benım..:)

    YanıtlaSil
  30. Canım bu postu yeni mi hazırladın ben şimdi gördüm ya bu kek harika ve çok pratik hemen tarifini ve resmleri ç/alıyorum :) izninle yalnız bişi sorcam da gülmeyin bana :) fincanlar sıcağa dayanıklımı ki kırılmaz mı yani :((

    YanıtlaSil
  31. 1GÜL: YENI SAYILIR CANM KASIMDA HAZIRLAMIŞIM..SUYUN ICINDE OLDUGU ICIN HICBIRSEY OLMUO GONLUNU FERAH TUT CANIM.VE COK GUZEL OLUYOR DENEMENI ISTERIM HEMDE PRATIK..

    YanıtlaSil
  32. Ben denedim harika oldu :) annem inanamadı

    YanıtlaSil
  33. Yağ kullanmiyor muyu

    YanıtlaSil

YORUM YAZAN PARMAKÇIKLARINIZA SAĞLIK..=)