14.11.2013

DÖNDÜM AA DOSTLAR..HEMDE LEZZETLİ BİR TARİFLE..!!!

Merhaba arkadaşlar nasılsınız görüşmeyeli..?
Ben mi..?
Şuan şiş bir gözle post yazıyorum..=)
Arpacık çıktı gözümde hem ağrı hem şiş fena durumlardayım..
Ve tamda bugün post yazma aşkım depreşti tesadüfe bakın..=)))

Neyse efenimm gelelim post konumuza.
Uzun bir aradan sonra istedimki şöyle güzel lezzetli bir postla çıkayım karşınıza..
Ve kurs arkadaşlarım için yaptığım dolgulu muffin tarifini yazayım.

Ne kursu diye geçiyordur aklınızdan şimdi sevgili takipçilerim (eğer kaldıysanız tabi)
 ismeğin dikiş kursuna başladım,
süper ötesi şeyler dikicem emin olabilirsiniz..=)
Şimdik gelelim dolgulu muffin tarifine..

Malzemeler

♥ 4yumurta
♥ 1,5 su bardağı toz şeker
♥ yarım su bardağı sıvı yağ
♥ 1 şişe soda
♥ 2 su bardağı un
♥ 2 yemek kaşığı kakou
♥ 1 paket kabartma tozu

İç dolgusu için;

♥ 1 su bardağı hindistan cevizi
♥ 1 paket labne peyniri (200 gr)
♥ 1 çay bardağı şeker

Yapılışı

İç dolgusu için; labne peynirini-hindistan cevizini ve şekeri bir kapta yoğurup küçük toplar yapıyoruz.
Ve kek hamurunu hazırlayana kadar dolapta bekletiyoruz.

Kek hamuru için; yumurta ve şekeri rengi açılıp kabarana kadar 5-6 dk kadar çırpıyoruz.
İçine ilk önce sıvı yağını ve sodayı koyuyoruz.
Daha sonra unu-kakouyu ve kabartma tozunu eleyerek karışımımıza ekliyor ve çırpmaya devam ediyoruz.

Hamurumuz hazır olduğuna göre sıra geldi muffin kağıtlarına yerleştirmeye..
Muffin kağıtlarına 1 yemek kaşığı kek hamurundan koyup üzerine yaptığımız toplardan 1 adet yerleştiriyoruz ve daha sonra 1 yemek kaşığı kek hamuru daha koyuyoruz..


Eğer toplarınız resimdeki gibi gözüküyor ise biraz daha kek hamurundan koyabilirsiniz üstüne..
Silikon kalıplarda daha güzel duruyor ben daha çok seviyorum ama az oldugu ıcın bende mecbur kagıt kullandım..

Karışımı bu şekilde bitirdikten sonra önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında muffinlerimizi pişiriyoruz..
Kürdan yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edip fırından alabilirsiniz,
süre tutmadım ben..


 Muffinlerimiz piştikten sonra dilediğimiz gibi süsleyip afiyetle yiyebiliriz.. 

Tadı enfes oluyor kurs arkadaşlarım çok beğenmişti hepsi tarif istedi sağolsunlar..
Bende bu tarifi bu güzel siteden almıştım..

Haydi bakalım yapın deneyin sürprizli muffinleri..
Afiyet olsun...♥

5 yorum:

  1. öncelikle gecmiş olsun. kekler için de afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş canım eline sağlık :) hoş geldin

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun canım bu arada ;)

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle geçmiş olsun :) Nazardan da çıkar eskiler bir nazar için okut istersen..
    Enfes görünüyor muffinler afiyet olsun. Denenmiş ve başarılı olmuş bir tarif olarak listeye ekleniyor.
    Bu arada benim minik bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel lezzete sahip bir şeye benziyor bu tarz şeyler damak zevkim denemeden yapamayacağım doğrusu :))
    Kendi sayfama da beklerim

    YanıtlaSil

YORUM YAZAN PARMAKÇIKLARINIZA SAĞLIK..=)