1.06.2014

KOCİŞİMİN SÜRPRİZ DOĞUM GÜNÜ PASTASI TARİFİ

1,5 ay önce eşimin doğum günüydü..
Karar vermiştim bu yıl pastasını kendi ellerimle yapacaktım.
Arefe gününe denk geliyordu
 ve biz ogün kayınvalidemlere gider bayram sabahında hep beraber oluruz.
Akşamdan malzemelerimi hazırlamıştım pastayı orda yapar hep beraber kutlarız diye
ama gelin görün ki kısmet olmadı malzemelerimi evde unuttum..=)

Bi kaç gün  gecikmelide olsa pastasını yaptım ikinci bir kutlama yaptık..


Kedi dilli pasta değince benim aklıma çatı katı ilkay abla geliyor,
tarifine onun blogundan baktım ama biraz değişikler yapıp kendime uyarladım..

Bi takipçimden de tarif isteği gelince post yazmaya karar verdim...
 Bu tarif onun için..

Malzemeler

♥ Kedi dili büsküvi ( ben balocco olanından aldım)
♥ Dr.Oetker Creme Ole (ben çikolatalı olanından aldım isteyen dilediği gibi alabilir)
♥ Süt (büsküvileri ıslatmak için)
♥ Damla Çikolata (isteğe göre)
♥ Hindistan cevizi (isteğe göre)

Yapılışı

♥ Kelepçeli kalıbımızı düz servis tabağımıza yerleştiriyoruz.
Kelepçeli kalıbınız yoksa benim gibi yoğurt kabının altını üstünü kesip kendinize bir kalıp çıkarabilirsiniz..=)


♥ Daha sonra ikiye böldüğümüz kedi dillerini sütle ıslatıp kalıbın etrafına döşüyoruz.
Sütün içinde çok bırakmayın büküvileri, hemen batırıp çıkarın dağılabiliyor.

♥ Kalıbın etrafını döşedikten sonra sıra taban kısmına geldi.
Aynı işlemi taban kısmınada yapıyoruz bir sıra.

♥ Tarife göre hazırladığımız creme olenin bir kısmını tabana dizdiğimiz büsküvilerin üzerine döküyoruz.

♥ Creme olenin üzerinede hisdistan cevizi ve damla çikolata serpiştiriyoruz.

♥ Ve bir sıra daha büsküvileri dizdikten sonra kalan creme oleyide üzerine yayıyoruz.

♥ Son olarakta üstünü istediğimiz gibi süslüyoruz.

Ben yine hindistan cevizi ile süsledim,
harfli ve kalpli çikolatalarlada yazı yazdım...
İçinizden nasıl geliyorsa, o an evde hangi malzemeler varsa onlarla süslemenizi yapabilirsiniz..
Ama içine attığım damla çikolatalar enfes yapıyor pastanın tadını tavsiyemdir..

Benim kedi dilli pastamda bu şekildeydi hanımlar...

Renkli günler...


7 yorum:

  1. Allah bir ağız tadıyla ömür geçirmeyi nasip etsin.her şey bir yana da o pratik kalıp fikrine bayıldım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun cok tesekkur ederım..
      arada gelıyor aklıma boyle fıkırler yararlı olabıldıyse ne mutlu bana..

      Sil
  2. Çok hoş gözüküyor eminimki tadıda güzeldir, ellerinize sağlık. Güzel bir fikir ; özel günler için yapılabilir çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Yoğurt kapindan kalip yapma fikri cok hosuma gitti. Bu guzel fikir icin tesekkurler :) Zaten bu tarz pratik fikirleri cok seviyorum :) Uzun zamandir kelepceli kalibim olmadigi icin hep erteliyordum bu pastayi. Hemen yaptim :)

    YanıtlaSil
  4. Yogurt kabindan kalip yapma fikrine bayildim. Bu tarz pratik fikirleri cok severim:) uzun zamandir kelepçeli kalibim olmafigi icin erteliyordum bu pastayı. Hemen yaptim :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Sevgiler,
    Bende bloguma beklerim http://hayatimakyajla.blogspot.com/
    hediye çekilişime beklerim

    YanıtlaSil
  6. yeni yazı yok mu cici bici?

    bana da beklerim yeniyim :)) http://www.tesetturiceblog.com

    YanıtlaSil

YORUM YAZAN PARMAKÇIKLARINIZA SAĞLIK..=)