11.12.2013

İKİ RENKLİ İRMİK TATLISI

Bu ara fena pasta-börek tarifi yazdım biliyorum.
Çünkü sürekli bişeyler yapıyorum elim boş durmuyor
ve sizlerlede paylaşmak istiyorum hoşuma giden tarifleri..

Hem pratik hemde lezizler çünkü..
Öyle zorlayıcı ve çok malzemeyle yapılan tarifleri pek sevmiyorum açıkçası..
Sıkılıyorum hemen galiba..=)
Kolay ve leziz tarifler tam bana göre..;)

Ozaman bu postum için irmik sevenler parmak kaldırsın..^_^
Zira onlar için güzel bir tatlım var..

Malzemeler

♥ 1 litre süt
♥ 10 yemek kaşığı toz şeker
♥ 9 yemek kaşığı irmik
♥ 1 yemek kaşığı margarin yada tereyağı (ben margarinle yaptım)
♥ 2 tatlı kaşığı vanilya ( 1 paketten biraz fazlaya tekabül ediyor, ben 1 paket koydum)
♥ 2 yemek kaşığı kakaou 


Yapılışı

♥ Süt-şeker ve irmiği muhallebi yapar gibi orta ateşte pişiriyoruz.(süt kaynayana kadar, koyu bi kıvam oluyor)



♥ Kaynayan muhallebimizi ocaktan alıp içine margarin ve vanilyamızı katıp karıştırıyoruz.

♥ Karıştırdığımız muhallebimizin yarısını suyla ıslattığımız kabımıza,borcamımıza döküyoruz.
Yada küçük kaplarada koyabilirsiniz hatta kahve fincanlarına bile..

♥ Kalan muhallebimize de kakaouyu ekleyip çırpıyoruz.

♥ Ve bunuda sade muhallebimizin üstüne döküyoruz..


♥ Son olarakta dolaba koyup 1 gün bekletiyoruz.

♥ Servis edeceğimiz zamanda ters çevirip,süsleyip misafirlerimize ikram ediyoruz.


Afiyet olsun...♥

Sizlerinde böyle pratik tarifleriniz varsa bana (cicibiciseylerr@gmail.com) mail atın yayınlayalım...♥

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUM YAZAN PARMAKÇIKLARINIZA SAĞLIK..=)